Yardım Merkezi

Kullanıcılarımızdan en çok gelen sorulara hızlı cevaplar burada
Biletimi bir başkasına verebilir miyim?
Hayır. Biletinizi bir başkasına veremezsiniz fakat özel bir durum söz konusu ise otobüs firmasıyla iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz.
Biletimi benim yerime bir başka kişi otobüs firmasından alabilir mi?
Otobüs biletinizi yalnızca siz teslim alabilirsiniz. Biletinizi alabilmek için yanınızda nüfus cüzdanınız veya TC kimlik numaranızın bulunduğu bir belge olması gerekmektedir.
Otobüs biletini internetten almak güvenli midir?
Birçok insan seyahat etmek amacıyla bileti rezervasyonu ve bilet alma işlemini internetten yapmak istemektedir. Teknolojinin vermiş olduğu avantajları kullanmak isterken sanal dolandırıcılara karşı daha tedbirli olmaktadır. Durum böyle olunca da otobüs biletini internetten almak güvenli midir gibi sorular akla gelmektedir. Otobüs biletini ya da uçak biletini internetten temin etmek isteyenlerin dikkat etmesi gereken bazı hususlar şu şekildedir: Eğer ki bilet temin etmek istediğiniz internet sitesi içerisinde SLL ibaresi varsa o internet sitesi Visa ve master kartın sunmuş olduğu 3D güvenlik işlemlerine tabidir. Yani ödeme işlemlerinizi yaparken vermiş olduğunuz kart bilgileriniz kesinlikle otobüs firmasıyla ya da üçüncü bir kişi ile paylaşılmayacaktır. İnternetten bilet temin etmek istiyorsanız bilet temin etmek istediğiniz sitenin güvenliği SLL güvenliği ile sağlanıyorsa gönül rahatlığıyla üstünüze alabilirsiniz.
Otobüs bileti aldım, otogara ne zaman gitmeliyim?
Seyahat saatinden 30 dk. önce otogara gitmeniz yeterlidir.
Bilet aldım, otobüse binemedim. Bilet ücretini geri alabilir miyim?
Seyahatinizi gerçekleştirememe sebebiniz; sistemimiz veya otobüs firması kaynaklı ise, biletim.com.tr %100 para iadesi sağlar; fakat bunun dışında kalan, biletim.com.tr ile doğrudan ilgili olmayan bir sebep söz konusu ise, bu durumda maalesef ücret iadesi yapılmamaktadır.
Biletimi iptal ettiğim durumda, geri ödemesi ne zaman yapılır?
biletim.com.tr tarafından iptal işlemi onaylandıktan sonra; bilet ücret iadesi, hiçbir kesinti olmadan kartınıza yapılmaktadır. Ödemenizin kartınıza yansıması bankaların işlem sürelerine göre farklılık gösterebilmektedir. Ödediğiniz tutar; bankanıza bağlı olarak, kredi kartına 5 iş günü içinde, bankamatik kartına 30 gün içinde iade edilecektir. Bu süreç tamamen bankanıza bağlıdır ve biletim.com.tr’nin bankanıza müdahale etme hakkı bulunmamaktadır.
Biletimi nasıl iptal edebilirim?
Anasayfadaki, otobüs bilet iptal/iade bölümüne girerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Aldığım bileti online iptal edebilir miyim?
Birçok firmanın online iptal fonksiyonu bulunmakta olup sistemimiz üzerinden iptali yapılabilmektedir; fakat bazı firmaların biletleri online olarak iptal edilememektedir. Anasayfamızdaki otobüs bileti iptal/iade bölümüne girerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Aldığım bilet üzerinde rota, yolcu ismi, cinsiyet veya benzeri bir değişikliği nasıl yapabilirim ?
Birçok otobüs firmasının online iptal sistemi bulunurken, online değişim sistemi bulunmamaktadır. Biletinizi iptal ettiğiniz zaman paranız hiçbir kesinti olmadan kartınıza iade edilir. Bu sebeple en kolay bilet değişimini; anasayfadaki otobüs bileti iptal/iade bölümünden biletinizi iptal edip, sistemimiz üzerinden yeni biletinizi alarak gerçekleştirebilirsiniz.
Biletimi aldıktan sonra ne yapmam gerek?
Hiçbir şey yapmanıza gerek yoktur. Bilet bilgileriniz, tarafınıza e-mail ve sms ile gönderilmiştir. Biletinizi bastırmanıza bile gerek olmadan yalnızca kimliğinizi göstererek otobüsünüze binebilirsiniz.
Biletimi aldım. Koltuk numaramı nasıl teyid edebilirim?
E-posta adresinize ve cep telefonunuza bilet detay bilgileriniz gönderilmiştir, koltuk bilgilerinizi de oradan kontrol edebilirsiniz.
Biletimin faturasını nereden alabilirim?
Otobüs biletinin kendisi, Maliye Bakanlığı'ndan onaylı fatura niteliğindedir. Biletinizi bastırmak isterseniz, seferinizin gerçekleşeceği gün otobüs firmasının gişesinden biletinizi bastırabilirsiniz.
Biletimi nereden bastırabilirim, nasıl teslim alabilirim?
Biletinizi bastırmak zorunda değilsiniz. Yalnızca kimliğinizi göstererek otobüsünüze binebilirsiniz; ancak yine de biletinizi bastırmak isterseniz, seferinizin gerçekleşeceği gün otobüs firmasının gişesinden biletinizi bastırabilirsiniz.
Biletimi bastırmak zorunda mıyım?
Değilsiniz. Yalnızca kimliğinizi göstererek otobüsünüze binebilirsiniz.
Biletimi satın alabildiğimden emin değilim, nasıl teyid edebilirim?
Biletinizi aldığınız zaman, belirtmiş olduğunuz e-mail adresinize bilet bilgileri mailiniz ve telefonunuza sms otomatik olarak gönderiliyor. Ayrıca, dilerseniz websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümüne yazabilirsiniz. Müşteri temsilcisi arkadaşlarımız, size hemen yardımcı olacaktır.
Kredi kartım veya bankamatik kartım yok, bilet alabilir miyim?
Maalesef şu an için sistemimiz üzerinden yalnızca kredi kartı veya bankamatik(maaş kartı-debit kart) kabul edilmektedir.
Kart sahibi ile yolcu sahibi aynı kişi mi olmalı?
Hayır. Biletinizi alırken herhangi bir kredi kartı veya bankamatik(maaş kartı-debit kart) kullanabilirsiniz.
Kart numarası, son kullanma tarihi ve cvc nedir?
Bu bilgiler, kredi kartınız veya bankamatik(maaş-debit kart) kartınızın üzerindeki bilgilerdir. Kartınızın önyüzünde uzun bir şekilde yazan numaralar, kart numarasıdır. Son kullanma tarihi ise, yine kartın önyüzünde bulunan ay/yıl şeklinde bulunan bilgidir. Cvc ise, kartınızın arka yüzündeki son 3 haneli numaradır.
Biletimi alıp alamadığımdan emin değilim, nasıl teyid edebilirim?
Biletinizi aldığınız zaman, belirtmiş olduğunuz e-mail adresinize bilet bilgileri mailiniz ve telefonunuza sms otomatik olarak gönderilmektedir. Ayrıca, dilerseniz websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümüne yazabilirsiniz. Müşteri temsilcisi arkadaşlarımız, size hemen yardımcı olacaktır.
Kredi kartından yapılan çekim ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum, ne yapmalıyım?
Konuyla ilgili, websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümüne yazabilirsiniz. Müşteri temsilcisi arkadaşlarımız, size hemen yardımcı olacaktır.
Biletimi satın almak için ödeme yaparken sorun yaşıyorum, ne yapabilirim?
Konuyla ilgili, websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümüne yazabilirsiniz. Müşteri temsilcisi arkadaşlarımız, size hemen yardımcı olacaktır.
Bankamatik kartı(maaş kartı-debit kart) veya Sanal kart kullanabilir miyim?
Evet, kullanabilirsiniz. Ayrıca birçok otobüs firması, bu kartları da kabul etmektedir.
Nasıl ödeme yapabilirim, hangi kartlar geçerli?
Ödeme sayfasında, yolcu bilgilerinizi ve kart bilgilerinizi girdikten sonra 'ödeme yap' butonuna basarak biletinizi güvenli bir şekilde alabilirsiniz. Visa, MasterCard ve American Express logolu kredi kartları veya bankamatik kartları (maaş kartları, debit kart) ile işlem yapabilirsiniz.
biletim.com.tr ne kadar güvenli?
biletim.com.tr sitesi ve uygulaması hazırlanırken son teknoloji yazılımlar kullanılmıştır. Ziyaretçilerin alışverişlerini %100 güvenle gerçekleştirmesi için gereken SSL ve her türlü güvenlik sistemi biletim.com.tr’de mevcuttur. Kart bilgileriniz hiçbir şekilde tutulmamaktadır. Satın alma işleminizi gerçekleştirirken şifreleme teknolojileri kullanılarak yalnızca otobüs firması ve banka ile iletişim kurularak işlemler gerçekleştirilmektedir.
Kaç kg bagaj hakkım var?
Yasa gereği, her yolcunun 30 kg bagaj hakkı bulunmaktadır; Ancak otobüs firmaları bu konuda yolculara yardımcı olmakta çoğunlukla ekstra bagaj için ek bir ücret talep etmemektedir.
Ara duraktan otobüse binebilir miyim, araç benim olduğum yerden geçiyor mu?
Konuyla ilgili, websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümüne yazabilirsiniz. Müşteri temsilcisi arkadaşlarımız, size hemen yardımcı olacaktır.
Şehiriçi servis var mı?
Şehiriçi servisleri, firmadan firmaya ve ilden ile değişiklik göstermektedir. Dilerseniz, konuyla ilgili websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümünden yardım alabilirsiniz.
Evcil hayvan taşıyabilir miyim?
Evcil hayvan taşınımı, firmadan firmaya değişiklik göstermektedir. Dilerseniz, konuyla ilgili websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümünden yardım alabilirsiniz.
Seyahat etmek istediğim seferi nasıl seçebilirim?
Seyahat etmek istediğiniz güzergahta, listelenen seferlerden istediğinizin otobüs seferinin üzerine basarak otobüsünüzün koltuk şeklini görüntüleyip seçebilirsiniz.
Seyahat etmek istediğim güzergahtaki seferleri nasıl öğrenebilirim?
Anasayfa'dan; kalkış yeri, varış yeri ve gidiş tarihinizi girip butona bastığınızda, bu güzergahta yer alan tüm otobüs seferleri listelenmektedir.
Bilet aldığım sefer iptal olursa ne olacak?
Otobüs firmaları, seferlerini gerçekleştirebilmek için gereken tüm gayreti göstermektedir. Ancak sefer iptali, hava koşullarına ve firmaların operasyonel sebeplerine bağlı olarak çok nadir gerçekleşebilmektedir. Seferinizin iptali durumunda, tarafınıza firmadan önceden gerekli bilgilendirme yapılacak ve bilet ücretiniz hiçbir kesintiye uğramadan kartınıza iade edilecektir.
Seferin süresini nereden öğrenebilirim?
Seferlerin listelendiği sayfada, saat bilgisinin hemen altında, otobüs firmalarının kendileri tarafından tanımlamış olduğu sefer süreleri yazmaktadır. Bu süreler, doğrudan otobüs firmaları tarafından belirlenmekte olup, biletim.com.tr’nin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
Seferin kalkış yerini nereden öğrenebilirim?
Seferin otogar dışında ve birden fazla kalkış yeri olması durumunda bu bilgi, size gönderilen bilet bilgilerinizi içeren e-mail'de bulunmaktadır. Ayrıca, dilerseniz seferiniz ile ilgili websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümünden de yardım alabilirsiniz.
Seferden dolayı memnuniyetsizliğimi kime iletebilirim?
Seyahatinizin ardından sizlere bir değerlendirme anketi gönderiyoruz, bu değerlendirmede dilek ve şikayetlerinizi belirterek, firma ve sefer hakkında görüşlerinizi bize iletebilirsiniz.
Biletini almak istediğim otobüs firması eksik, neden yok?
biletim.com.tr’de yer alacak otobüs firmalarını, kullanıcılarımızdan gelen talebe göre belirlemekteyiz. Mevcut durumda, 130'dan fazla otobüs firmasının yetkili satış acentesiyiz. Eğer tercih ettiğiniz otobüs firması, biletim.com.tr’de yoksa bize iletin, en kısa zamanda sistemimize eklemek için çalışmaya başlayalım.
biletim.com.tr’de hangi otobüs firmaları vardır?
Metro, İstanbul Seyahat, Varan, Anadolu, Ses Turizm, Özkaymak, Nilüfer, Balıkesir Uludağ, Ali Osman Ulusoy gibi firmalar başta olmak üzere, 130'dan fazla otobüs firmasının yetkili satış acentesiyiz.
Öğrenci veya Engelli indirimi var mı?
Kara ulaştırma yönetmeliğine göre kara ulaşım firmalarının çocuk ve engelli indirimi yapmaları gerekmektedir. Ancak bu indirimlerin yapılması sırasında yolcunun bazı bir takım belgeleri ibraz etmesi gerekmektedir. İnternet üzerinden yapılan bilet alımlarında bu mümkün olmamaktadır.
Çocuklara bilet almamız gerekiyor mu?
Başka bir koltukta oturacak her yolcu için bilet alınması zorunludur.
Aldığım koltuk değişmiş, nasıl mümkün olabilir?
biletim.com.tr, olarak bizim, satın alınmış biletler üzerinde değişiklik yapma yetkimiz yoktur. Bu nedenle satın almış olduğunuz koltuk yalnızca seçtiğiniz otobüs firması tarafından, nadir olarak operasyonel sebepler ile değiştirilebilmektedir.
Seyahat etmek istediğim noktayı bulamıyorum, ne yapabilirim?
Konuyla ilgili, websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümüne yazıp bize ulaşabilirsiniz. Müşteri temsilcisi arkadaşlarımız, konuyla ilgili size hemen yardımcı olacaktır.
Nasıl koltuk seçerim?
Seferinizi seçtikten sonra açılan sayfanın, sağ kısmında, seçebileceğiniz boş koltukların üzerinde koltuk numaraları yazmaktadır. Yeşil renkteki koltuklar boş, gri renkteki koltuklar ise doludur. Dilerseniz, konuyla ilgili websitemizdeki ve mobil uygulamalarımızdaki Canlı Destek bölümünden de yardım alabilirsiniz.
En fazla kaç bilet alabilirim?
Tek bir işlemde en fazla 4 adet bilet almanız mümkündür. Ayrı işlemler yaparak istediğiniz kadar bilet satın alabilirsiniz.
Rezervasyon yapabilir miyim?
İnternet sitemiz üzerinden yalnızca bilet satın alma işlemi yapabilirsiniz.
Bilet fiyatlarını siz mi belirliyorsunuz?
Hayır. Bilet fiyatları, sitemiz tarafından değil tamamen otobüs firmaları tarafından belirlenmektedir.
Biletimi biletim.com.tr'den alırsam extra komisyon ücreti var mı?
Hayır! biletim.com.tr üzerinden alınan otobüs biletleri için extra bir komisyon bedeli yoktur.